Finance a práce

Základy projektového řízení oceníte i mimo kancelář

Projektové řízení (angl. project management) je soubor činností a procesů, které by měly zefektivnit dosažení požadovaného výsledku – projektu. A protože se pod daným termínem může skrývat prakticky jakýkoliv zpracovaný záměr, budou se vám následující tipy hodit nejen v práci, ale i v každodenním životě.

Komunikujte rychle a efektivně

Řízení projektů není snadné. Projektový manažer nese na svých bedrech velkou zodpovědnost, což se může negativně podepsat na jeho psychice. A protože funguje jako mezičlánek mezi zákazníkem a členy týmu, musí s oběma stranami naprosto bezchybně komunikovat. V praxi to znamená především jasně definovat úkoly a termíny.

Udržujte si motivaci a focus

Člověk může podat ohromný výkon, ale práce ho musí bavit. Zůstávejte proto po celou dobu realizace projektu motivovaní a opakujte si, jakého cíle chcete dosáhnout. Stejným způsobem přistupujte ke svým kolegům. Především si pravidelně opakujte, proč práci děláte – jinak jen těžko najdete důvod odvádět ji kvalitně.

Používejte kvalitní nástroje

U jednodušších projektů si možná vystačíte s diářem a propiskou, komplexnější úkoly však raději řešte pomocí sofistikovaného nástroje, který vám práci zjednoduší a urychlí. Použít můžete i systém CRM. Například oblíbený český eWay-CRM nabízí všechny potřebné funkce a slouží i jako plnohodnotný program pro projektové řízení.

Naučte se hospodařit s časem

Žádný den netrvá věčně. Za 24 hodin se však přesto dá leccos stihnout. Podmínkou je, že si svou pracovní dobu pečlivě rozdělíte na jednotlivé fáze a projekt podle toho „rozporcujete“ na adekvátní množství menších úkonů. Ovládnutím time managementu vnesete do projektového řízení (i života) rovnováhu a přestanete nesmyslně skákat od jednoho k druhému.