Auto

Věnujte se svému vozidlu! Bude vám za to dobře a dlouho sloužit?

Po letní sezóně automobil, nezávisle na tom, zda je nový či ojetý, vyžaduje péči. Na jaké úkony nezapomenout?

Stejně jako lidem a zvířatům, ani vozidlům nesvědčí extrémně vysoké teploty, kterých jsme si letos užili až dosyta. Své stopy zanechávají na laku, pneumatikách, brzdách, baterii i čelním skle. Na místě tak je adekvátní kontrola vozidla.

Zkontrolujte pneumatiky

Na prvním místě je kontrola pneumatik, respektive hloubky jejich dezénu. Jsou-li sjeté, okamžitě je vyměňte. Dle odborníků by jejich kontrola měla probíhat jednou za měsíc. Přeci jen se jedná o jednu z nejdůležitějších komponent automobilu, na níž je přímo odvislá bezpečnost jízdy. Zaměřit byste se měli také na tlak v pneumatikách, který vysoké teploty stejně jako rozdíly teplot snižují.

Doplňte provozní kapaliny

V hledáčku zájmu každého motoristy by také měla být hladina veškerých provozních kapalin. Motorového oleje, brzdové a chladící kapaliny, hydraulického oleje a kapaliny do ostřikovačů. A v případě potřeby ji samozřejmě doplnit.

Baterie, brzdy, startér a přední světla

Teplotní šoky se negativně projevují také na čelním skle. Změřit byste si ale měli nechat i kapacitu baterie, proklepnout stav brzd, startéru a přední světla. Pozornost ale věnujte i dalším částem vozu. Pokud například dochází k prokluzování spojky, problémem může být poškozené spojkové ložisko zajišťující přenos kroutícího momentu z motoru do převodovky. Neslouží vám ostřikovač? Není-li prázdný, je možné, že vám dosloužil motorek ostřikovače.

Nepodceňujte výměnu filtrů

Používali jste v létě klimatizaci? Pokud ano, měli byste vyměnit kabinový filtr. Frekvenci jejich výměny motoristé často podceňují. Zanesené filtry (vzduchový, olejový a palivový) přitom stojí za problémy s výkonem motoru a zkracují životnost jednotlivým jeho komponentům. Škody pak mohou jít v závislosti na modelu vozidla do desetitisíců.