Jak na výběr nábytku do kanceláře, pokud pracujete z domova?

Jedním z úkazů, který se v tuzemsku v důsledku pandemie koronaviru začal poměrně hojně využívat, je práce z domova. Takzvaný home office nabízí šanci zůstávat aktivně činným i v době, kdy je utlumena řada podniků a firem. K tomu, abyste doma mohli svou práci vykonávat s maximálním nasazením, je ideální, máte-li k dispozici dobře vybavenou kancelář.

Kancelářský stůl

Domácí kancelář má skýtat podobné pohodlí a komfort, na jaký jste zvyklí ze zaměstnání. Platí to zejména pro kancelářský nábytek a vybavení. Základním prvkem, který rozhodně v místnosti nesmí chybět, je prostorný kancelářský stůl. Na jeho pracovní ploše musí být dostatek místa na notebook či stolní počítač s monitorem a klávesnicí. Počítejte rovněž s volným prostorem pro odkládání drobných potřeb, jako jsou zápisník s psacími potřebami apod. Kvalitní kancelářský stůl zahrnuje také několik zásuvek, do nichž se dá systematicky utřídit další materiál, jejž k práci často využíváte.

Skříň a křeslo

Svoji úlohu v domácí kanceláři jistě hraje i kancelářská skříň. Slouží k úschově nejrůznějších dokumentů, jež musíte mít k dispozici v případě, bude-li jejich upotřebení vyžadovat váš zaměstnavatel. Do skříně samozřejmě můžete vložit také třeba náhradní komponenty k tiskárně, tedy tonery atd. Pohodlí v domácí kanceláři zajistí ergonomické křeslo k pracovnímu stolu. Vzhledem k tomu, že v něm strávíte celé hodiny denně, dbejte na to, aby mělo patřičnou velikost. Zejména jde o správné nastavení výšky sedáku. Chodidla se během sezení vždy musejí dotýkat podlahy celou spodní plochou, aniž by však nohy byly příliš ohnuté v kolenou. Je vhodné, aby vaše kancelářská židle měla opěrku hlavy a rukou, přispívá to k většímu pohodlí a nehrozí pak, že vás začnou bolet krk, záda, páteř, potažmo další části těla.

Publikováno: 23. 04. 2020

Kategorie: Finance a práce

Autor: Barbora Jiroušková