Zdraví

Jak běhat a neběhat na páse

Vzít si pohodlné legíny, fantasticky padnoucí sportovní tričko, nazout kvalitní tenisky a s se sluchátky v uších uběhnout svých povinných pět kilometrů. Až do příchodu podzimu se jednalo o pravidelnou aktivitu, kterou vykonával nejeden z nás. Jenže když se začalo ochlazovat, člověk najednou ztratil chuť vyrazit do sychravého počasí. A tak na scénu přišly běžecké pásy, které jsme začali navštěvovat v posilovnách, ale také jsme si je pořizovali domů. A tím vznikly také chyby, kterých se při běhu na páse dopouštíme. Čím konkrétním si spíše škodíme, než prospíváme?

Pilujte psychickou odolnost s kvalitní obuví

Běhat na pásech má bezesporu řadu výhod. Předně že můžete běhat v jakoukoli dobu nezávisle na tom, jestli je zrovna sobota nebo pondělí. Stejně tak si můžete sami dávkovat přestávky a nevidí na vás žádný trenér, který by vás nutil vydat ze sebe maximum, jež pro vás ale v dané chvíli není přijatelné.

Navíc se posiluje psychická odolnost, která se v současné době covidové bezesporu hodí. Jen tedy musíte mít kvalitní obuv. Mnoho lidí si neuvědomuje, že běh na páse je vlastně velice monotónní aktivita, při které běžíte pouze na jednom jediném typu povrchu. Je rovný, neměnný, proto mějte po ruce kvalitní obuv, která je přesně tomuto povrchu přizpůsobená. Zajistí se tím dostatečná variabilita, což se posléze projeví i na počtu spálených kalorií.

Běžecký pás po celý rok

Stejně tak chybujeme tím, že se běžeckého pásu ani po dlouhé a úmorné zimě nechceme vzdát. Říkáme si, že je to zkrátka pohodlnější, můžeme si u toho pustit oblíbený seriál. Ve skutečnosti však není běh na páse tak velkým přínosem jako běh v přírodě. Proto po skončení zimy opět obujte své tenisky pro hrbolatý terén a uběhněte své kilometry v parku, jenž máte za domem.

Při běhu venkovním se více a lépe okysličují plíce i svaly. Člověk také tímto stylem zvyšuje svou obranyschopnost (čerstvý vzduch má zkrátka a dobře velkou moc).