Zdraví

Nejčastější spánkové poruchy a jak s nimi bojovat

Spánek má v lidském životě obrovský význam. I když si mnozí říkají, že se jím tráví až příliš mnoho času, ve skutečnosti je důležité spát alespoň sedm hodin denně. Nejen, že při něm dojde k obnovení činnosti mozku a dalších orgánů, ale také se tím podpoří celkový rozvoj i vývoj organismu, spraví se fungování energetického metabolismu mozku i imunitní systém. Co však může toto všechno narušit jsou spánkové poruchy. Jaké jsou nejčastější?

Nespavost jako nejčastější porucha spánku

Vůbec tou nejznámější poruchou spánku, kterou trpí až patnáct procent lidí, je nespavost. Její projevy jsou naprosto zřejmé, a sice typické jsou pro ni problémy s usínáním, dřívější probuzení, nekvalitní noční spánek. To má za následek nejen špatnou zdravotní, psychickou i fyzickou stránku, ale také únavu, podrážděnost, psychické napětí, nesoustředěnost a poruchy paměti či vrtkavou náladu.

I když na nespavost neboli insomnii existují různá léčiva, trefou do černého jsou v tomto případě CBD oleje, které efektivně bojují se zdravotním problémem. Stačí si pár kapek nakapat pod jazyk před ulehnutím do postele a spánek se podle výzkumů rapidně zlepší.

Nadměrná spavost je také porucha

Na druhou stranu se u lidí může projevit také nadměrná spavost. I když se to nezdá, také mluvíme o poruše, která se negativním způsobem projevuje na zdraví člověka. Z posledních průzkumů vyplývá, že trápí zhruba pět procent celkové populace. Nejvíce se objevuje u lidí, kteří trpí neurologickými onemocněními, jako je Parkinsonova choroba, Alzheimerova choroba nebo roztroušená skleróza.

Noční děsy a můry

Často se s křikem probouzíte uprostřed temné noci? Na vině není horor, který jste zhlédli před spaním, ale další spánková porucha, kterou jsou noční děsy nebo také noční můry. Tyto nemilé vidiny se objevují pouze v jistých fázích našeho spánku a bývají spojeny s nějakou mentální aktivitou. Vzpomínka na ně je ale pouze minimální, velice útržkovitá.