Finance a práce

Marketingové okénko: Dejte vašemu zákazníkovi to, co skutečně chce

V současném podnikatelském světě je online marketing velice důležitý, protože pokud o sobě nedáte vědět ve virtuálním světě, jako byste ani neexistovali. O marketingu jako takovém a jeho nástrojích si můžete přečíst spoustu odborných knížek, ale také praktických článků na blogu různých digitálních agentur. Pokud vás však čtení o dané problematice nebaví, stačí se podívat na videa, v nichž vám řečník všechno důkladně vysvětlí.

Jedno z takových videí nese název Dejte vašemu zákazníkovi to, co skutečně chce. František Školník ze společnosti OnlineSales.cz v něm vysvětluje na názorném příkladu, že je pro vás jako pro firmu důležité mluvit o užitku pro zákazníka než o nástroji, kterým ten užitek vyřešíte. Přesně tento model je možné aplikovat v praxi v podstatě v každém oboru podnikání, ať už pracujete se službami, či produkty.

Propagovat samotný produkt nestačí

Vžijte se nejprve do role zákazníka. Určitě jste už někdy něco kupovali. Proč si daný produkt kupujete? Přece, abyste uspokojili nějakou svou potřebu. František Školník ve videu říká, že pokud je váš trh přesycený a online marketing vám příliš nefunguje, protože vás konkurence válcuje, problém je v tom, že špatně přemýšlíte nad způsobem propagace. „Zamyslete se, co ten váš zákazník ve skutečnosti kupuje, když kupuje ten váš produkt nebo službu,“ podotýká František Školník ve videu.

Jestliže se tedy chcete odlišit od konkurence, řekněte zákazníkům, co získají díky tomu, že si koupí váš produkt či objednají vaši službu.

Odlište se od konkurence

František Školník ve videu uvedl několik příkladů, jak propagovat například zahradní grily. Podle něj si zákazník nekupuje pouze gril, ale zároveň i tu rodinnou pohodu s kamarády. Stejně tak zdůraznil, jak se Starbucks odlišuje od jiných prodejen káv a proč si lidé kávu u Starbucks kupují, přestože je desetkrát dražší než jinde. Podívejte se na video sami.

Pošlete komentář