Zdraví

5 důvodů, proč jíst ořechy! Chrání také před infarktem

Potvrzeno, jsou velmi zdravé. Nezapomínejte na chutné ořechy, jejich denní konzumace významně podpoří zdraví a chrání zejména před srdečními onemocněními.

Žít déle a zdravěji

Alespoň hrst ořechů každý den a můžete žít déle a zdravěji. Tento fakt potvrdil i poslední výzkum amerických a čínských vědců publikován v magazínu American Journal of Clinical Nutrition, podle kterého ořechy mohou snížit riziko srdečních onemocnění až o třetinu.

Pokud si místo nezdravých sladkostí namícháte směs různých ořechů, jakými jsou mandle, lískové oříšky, arašídy, kešu oříšky, populární para ořechy, vlašské ořechy a mnohé další, tak si dopřejete pořádnou dávku zdraví prospěšných nenasycených mastných kyselin, vitamínů, minerálů, antioxidantů a dalších živin, které spolu podporují imunitu, snižují cholesterol a chrání před záněty v organismu.

Díky tomu ořechy mohou snížit až o 30% a riziko různých jiných úmrtí až o 17%.

Hrst každý den

O ořeších a jejich přínosu pro zdraví se hovoří již delší dobu i na základě předchozích výzkumů, ale lidé na ně i tak neustále zapomínají. Přitom jde o jednu z těch nejjednodušších cest, jak žít zdravěji a déle, protože ořechy iv malém množství obsahují skutečně bohatou kombinaci super živin pro zdraví.

Například aminokyselina arginin (L-arginin) v ořechách prokazatelně podporuje funkci cév, napomáhá k jejich zprůchodnění, čímž zabraňuje vytváření a nebezpečnému ucpání, které vedou k mrtvici či infarktu.

Významný v ořechách je i mangan, také silný antioxidant, který je nejenže důležitý pro mineralizaci kostí a fungování nervového systému, ale také zmírňuje proces stárnutí, zlepšuje paměť a činnost mozku.

Vitamin E je zase silným antioxidantem, který vyhledává a neutralizuje škodlivé chemické sloučeniny v organismu a zabraňuje poškození tkání, buněk a červených krvinek. Při nedávném výzkumu se dokonce zjistilo, že vitamín E zmírňuje příznaky demence.

Vláknina obsažená v ořechách podporuje trávení, snižuje riziko dráždivého střeva, ale rovněž napomáhá snižovat i cholesterol a mít pod kontrolou hladinu cukru. Proto jsou ořechy výbornou volbou i při snaze regulovat váhu.

Pro vysoký obsah již zmíněných nenasycených mastných kyselin chrání ořechy před kardiovaskulárními chorobami, před zánětlivými procesy v organismu (včetně artritidy či dokonce astmatu), ale i před rakovinou a autoimunitními onemocněními.

5 důvodů proč jíst ořechy každý den

1. Chrání vaše srdce

2. Chrání i váš mozek

3. Obsahují množství vzácných a přitom tak silných antioxidantů

4. Napomáhají držet vaši váhu pod kontrolou

Chrání před rakovinou i cukrovkou

Pošlete komentář