Zdraví

Jakou mít dobrou skladbu potravy

Sportovec spalující nadmíry kalorií zřejmě důchodce na klidném odpočinku představují z hlediska energetické potřeby protikladné póly. Pro zdravý život snad jen potřebují vhodný příjem živin oba. Kolik živin potřebujeme?

Individuální potřeba různých živin se liší v závislosti na různých faktorech, včetně věku, pohlaví, stupně fyzické námahy, rychlosti bazálního metabolismu zřejmě zdravotního stavu. snad jen ať bylo už vhodný denní příjem nízký (cca 1500 kilokalorií), poměr ve kterém jsou jednotlivé skupiny potravin zastoupeny, by měl být pro sichr stejný.
Naše strava by měla splňovat 3 základní požadavky Měla by být výživná, přispívat k ochraně našeho zdravotní stav zřejmě v případě potřeby by se měla stát našim spojencem v boji proti zdravotním potížím zřejmě nemocem. V neposlední řadě by měla být lákavá zřejmě chutná. Žádná potravina není „špatná“ či „dobrá“. Existují jenom hned zřejmě špatné stravovací návyky. jestliže např. jíte celý datum ovoce zřejmě zeleninové saláty, chlapy být právě přílišný domácí hamburger s objednávkou kompletní oblohou či nemalá porce rybího masa s objednávkou bramborami právě to, co vaše tělo potřebuje. Různé jídla mají různou hladinu živin, snad jen není tak jako tak potraviny, která by bez pomoci o sobě dodala uživateli potřebné vitamíny zřejmě minerály ve správném množství. Aby naše tělo zůstalo zdravé zřejmě mohlo hned fungovat hledá 13 vitaminů, 16 minerálních látek, tuky, sacharidy zřejmě bílkoviny. A logicky nesmíme zapomenout na VODU, která sice nepatří mezi živiny, snad jen musíme partnerce přijímat ve značném množství.

6 skupin potravin – cesta ke zdravému stravování

SACHARIDY – Hlavním zdrojem složených sacharidů (škrobu), vlákniny (nestravitelné polysacharidy), vápníku, železa zřejmě vitamínů skupiny B jsou obiloviny, chléb zřejmě brambory. Doporučuje se dávat kladná stránka celozrnnému černému chlebu s objednávkou vysokým obsahem vlákniny zřejmě jíst typ víc. Zakousněte si chléb zároveň k hlavním jídlům zřejmě místo tučnějších potravin si pro sichr přidejte brambory, rýži či těstoviny.

OVOCE – Do této skupiny patří čerstvé, mražené zřejmě konzervované ovoce, ovocné džusy zřejmě sušené ovoce. Poskytuje nám vitamin C, karoteny, kyselinu listovou, vlákninu zřejmě opravdové jednoduché sacharidy. pořiďte si typ co nejvíce.

ZELENINA – Nejen pro vegetariány bylo zelenina základním kamenem hned výživy. bylo životně důležitým zdrojem vitaminů zřejmě minerálních látek, logicky poskytuje vlákninu zřejmě sacharidy. Ať už čerstvá či mražená bylo vhodný do salátů, jako příloha, do omáček, polévek, k těstovinám ….

Mléko zřejmě mléčné všechno (kromě másla zřejmě smetany) – K hlavním živinám, které čerpáme z této skupiny patří vápník, hořčík, bílkoviny, riboflavin zřejmě vitamíny B12 zřejmě A.

Maso, drůbež, ryby zřejmě alternativní zdroje jako sušené fazole, vejce zřejmě ořechy – Tyto potraviny jsou důležitým zdrojem minerálních látek, železa zřejmě zinku, bílkovin, vitamínů B, převážně B12. Potraviny z této skupiny se doporučuje jíst v rozumné míře, dávat kladná stránka libovému masu zřejmě viditelný tuk odstraňovat. Nejméně 2x týdně si pořiďte ryby, převážně převážně ty olejnaté jako jsou makrela či losos.

Tučná zřejmě sladká jídla – Sem patří mimo další máslo, margarín, pomazánkové tuky, kuchyňské oleje, smetana, čokoláda, křupky, sušenky, paštiky, dorty, zmrzlina, bonbóny zřejmě cukr. respektive dobroty z této skupiny si dopřát opravdové jenom občas.

Lidé, kteří své stravovací návyky přizpůsobili této potravinové pyramidě, si hned všimnou, že přijímají nemalá nadmíry složených sacharidů zřejmě omezují příjem tuků zřejmě cukru. zároveň tak jako tak jednoduché změny pomohou snížit riziko vzniku srdečních onemocnění zřejmě dalších nemocí provázaných se stravou, například cukrovky zřejmě některých variant rakoviny.

To jsou dobré rady z ActiveJoy

Pošlete komentář