Zdraví

7 tipů pro posílení imunity (nejen na podzim)

Cítíte se unavení, slabí a trpíte častými infekcemi? Možná právě vy trpíte nedostatečnou imunitou. Zabojujte s námi o její záchranu! A pokud vám následující rady nebudou stačit, přečtěte si i další tipy, jak posílit imunitu.

1. Vyhněte se jednoduchým cukrům a konzervantům

Konzumace bílého cukru potlačuje tvorbu buněk imunitního systému. Tělo se tak nedokáže dostatečně bránit proti bakteriím a virům. Pouze dva velké slazené nápoje stačí na to, aby výrazně snížily schopnost bílých krvinek ničit bakterie. Vyhýbejte se i konzumaci konzervovaných produktů a potravin s umělými aditivy, omezte rafinované oleje a margaríny, hotové omáčky a obilninové výrobky s vysokým glykemickým indexem.

2. Omezte stres

Chronický stres je velkým “pomocníkem” při ničení imunity. Hormony kortizol a adrenalin, které se do krve vylučují během stresových situací, totiž výrazně potlačují imunitní systém. Pokud máte problémy uvolnit se, doporučujeme zkusit jógu nebo meditace.

3. Jezte japonské houby

Enoki, shitake, reishi nebo hlíva ústřičná díky vysokém podílu antioxidantů a beta-glukanu nastartují vaši imunitu.

4. Pochutnávejte si na zelených listech

Nejenže jsou chutné a v syrovém stavu křupavé, ale jsou mimořádně důležité pro zdraví. Hlávkové zelí, kapusta, mangold, brokolice, všechny podporují správné fungování jater, která odpovídá za vyplavování toxinů z těla.

5. Hýbejte se

Můžete se stravovat superzdravě, pokud ale budete pouze stále sedět za počítačem, vaše tělo vám to spočítá. pohyb stimuluje lymfatický systém, zvyšuje prokrvení organismu a tvorbu leukocytů. Stačí 30 minut procházky denně a vaše tělo se vám odvděčí!

6. Dopřejte si dostatek spánku

Specialisté z univerzity v Chicagu při testování zjistili, že pokud člověk spí méně než čtyři hodiny denně, po očkování produkuje o polovinu méně protilátek než ten, kdo spí šest a více hodin. Podobně jako stres i nespavost může podporovat v těle zánětlivé procesy a zvyšuje hladinu kortizolu. Abyste podpořili svůj imunitní systém, je třeba, abyste spali 7 – 9 hodin denně.

7. Zhubněte

Nadváha neškodí pouze vašemu srdci a nepřispívá jen ke vzniku rakoviny či cukrovky. Příliš mnoho tukových buněk podporuje zánětlivé procesy v těle. Pokud záněty přetrvávají delší dobu, vede to k poškození tkání, a tím k oslabení imunity. Proto je důležité zůstat fit.