Mít web nestačí. Návštěvnost naženete pomocí SEO

Vybudovat úspěšný projekt, který bude prodávat - webovou stránku navštěvovanou stovkami, tisíci či více unikátními návštěvníky, je docela věda. Nestačí jen psát originální a nápadité články, případně nabízet neotřelé produkty. Je nutné věnovat pozornost i SEO optimalizaci, protože právě ta váš web dostane na přední pozice ve vyhledávačích. Docílit toho samozřejmě není jednoduché a neobejdete se bez dlouhodobé strategie. Proto vám v tomto článku poskytneme alespoň několik základních tipů. S optimalizací webu vám určitě pomůžou.

Základem jsou správná klíčová slova

Otevřít bránu k úspěchu pomůžou vhodně zvolená klíčová slova, jejichž správné použití je pro optimální výsledky velice důležité. Vybírejte jen taková slova, která jsou relevantní k vašemu projektu. Irelevantními slovy totiž zbytečně zmatete prohlížeče, kteří k vám pak budou přivádět úplně jinou zájmovou skupinu. A to určitě nechcete. Pokud tedy budete nabízet dovolenou v Egyptě, zvolíte spojení "dovolená Egypt", budete-li cílit na pražské zákazníky lačnící po SEO optimalizaci, zvolíte například klíčové slovo "Praha SEO" atd. Vhodná slova ale nemusíte náročně hledat jen ve svém mozku. S jejich hledáním totiž může pomoct i řada stránek, jež vám poskytnou výstup v podobě hledanosti. Něco takového nabízí například Seznam, nebo Google Ads. Poté existuje i řada placených alternativ, které k zadanému slovu přihodí další návrhy. A to může být při SEO optimalizaci svépomocí velice nápomocné.

Zpětné odkazy jako "must have"

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč jsou všechny webové stránky od jednoho poskytovatele provázány zpětnými odkazy? Odpověď je jednoduchá. Jde opět o strategii, která přináší výsledek v podobě lepší pozice ve vyhledávačích. Jak to funguje? Každý web má tzv. PageRank (byť již není veřejný), podle něhož se řídí většina vyhledávačů. Čím větší má daná stránka PageRank, tím vyšší má pro vyhledávače váhu. Umístění v SERPu však závisí i na mnoha dalších faktorech, nicméně orientace na základě metrik pro začátek postačí. Proč jsou tedy zpětné odkazy důležité? Protože díky nim získá odkazovaná stránka vyšší PageRank (v závislosti na PageRanku stránky, z níž se odkazuje), který může vést ke zlepšení pozice ve vyhledávačích a z toho plynoucí zvýšení návštěvnosti.

Svěřte web do rukou profesionálů

Jak jsme již nakousli na začátku, optimalizace pro vyhledávače je poměrně komplikovaná záležitost, jejíž úspěšnost závisí na několika faktorech. Mnohdy je tedy lepší nechat pracovat profesionála. Pokud provozujete podnik v hlavním městě a zajímá vás SEO optimalizace Praha, vsaďte na Seoconsult.cz. Velkou výhodou jsou roky zkušeností v daném regionu, které dokážou přetavit v efektivní strategii, ale i přívětivá finanční politika, kde platíte pouze za výsledky, což je rozhodně příjemné.

Publikováno: 29. 04. 2019

Kategorie: Zajímavosti

Autor: Barbora Jiroušková