Zdraví

4 důvody, proč posílit střed těla

Nejen začátečníci, ale i pokročilí milovníci sportu by se měli soustředit na střed těla. Posílením středu těla získáte odolnost, fyzickou kondici a zvládnete i větší množství složitějších cviků. Znáte další důvody, proč tomuto místu věnovat pozornost a posílit nejen břišní svaly, ale i zádové svalstvo?

1) Zbavte se bolesti zad

Posílení zádového svalstva je téměř nutností k tomu, aby vás nebolela záda ani celý pohybový aparát. Věděli jste, že bolest zad může být způsobena množstvím aktivit, které si ani neuvědomujete? Patří sem například špatné sezení na židli, a to nejen hrbení, ale i časté křížení nohou. Mezi dalšími aktivitami, kdy dostávají záda zabrat je špatný spánek, nevhodně vybraná matrace, moc nebo naopak málo polštářů pod hlavou. Bolest zad může vystřelovat do rukou, ale i do nohou a často nás ani nenapadne, jak moc je důležité záda pravidelně protahovat a posílit. Vyzkoušet můžete například jógu nebo oblíbenou sálovou lekci Pilates.

2) Posílení břicha

Stejně jako posílení zad je zapotřebí posílit i břišní svalstvo. Tyto svaly potřebujeme při běžných aktivitách, například když nosíme dítě, nákup, uklízíme nebo zvedáme něco těžkého. Při ochablých svalech cítíte každou aktivitu jako náročnou a fyzická kondice se rovná nule. Stejné je to i se cvičením, pokud jsou vaše břišní svaly neposílené, většina cviků vás bolí, ihned unaví a téměř je nezvládnete udělat. Začněte pomalu, nejdřív klidně trénujte alespoň 15 minut denně, následně si pořiďte členství ve fitness klubu a nechte si sestavit individuální cvičební plán.

3) Snadnější cviky

Pokud vás cvičení začalo bavit a vy u něj chcete setrvat, budete chtít i čím dál náročnější cviky a obměnu tréninku. V takovém případě je posílení zádového a břišního svalstva nutností, abyste tyto cviky zvládli. Zkuste se zaměřit na střed těla a věnovat se tomuto kritickému místu alespoň měsíc, po měsíci si vyzkoušejte například kliky a uvidíte, že vás půjdou snáz a zvládnete jich mnohem víc než kdybyste je dělali právě teď.

4) Zdravotní benefity

Celkově cvičení a zdravý životní styl přináší spoustu zdravotních benefitů. Pravidelným cvičením ve fitness, návštěvou wellness pro regeneraci a odpočinkem mezi jednotlivými tréninky, děláte pro své tělo to nejlepší. Odměnou vám bude získání sebevědomí, krásná postava a pocit štěstí a spokojenosti sám se sebou.