Zdraví

Jste stále ve stresu? 3 tipy, co s tím

Dnešní doba je rychlá a jeden zaměstnanec má dnes stíhat to, co by v dřívější době obstarali tři pracovníci. Požadavky se na nás valí snad ze všech oblastí našeho života a není divu, že se cítíme pod tlakem. Jste ve stresu? Je na čase začít jednat.

Není to zdravé

Při stresové situaci jede naše tělo na autopilota. Upravuje se tlak, ale také dýchání. Na krátkodobý tlak je tělo samozřejmě připraveno a dokážeme tak vyřešit například těžkou dopravní situaci s chladnou hlavou. Celé dny ale pociťovat tlak, to není v pořádku. Pravidelně bychom měli svému tělu dopřávat možnost, jak si může opět dobrat sílu a harmonii. Wellness pobyty v Praze nebo privátní wellness vám dovolí zrelaxovat a od stresu se odstřihnout. Jak si ještě pomoci?

1. Dopřejte si chvíli přestávku

Pravidelně se věnujte jen a jen sobě. Přes den vám postačí deset minut, které si pro sebe vyhradíte, abyste opět načerpali sílu a stáli pevně nohama na zemi. Vyjděte na chvíli ven a zastavte se. Sedněte si na lavičku, nebo jen tak stůjte v parku.

Naučte se rychle regenerovat pomocí meditace. Sníží se vám srdeční frekvence i tlak, budete hlouběji dýchat, sníží se produkce stresových hormonů. Posílíte svou imunitu. A taky lépe využijete kyslík v těle. Nikdy nevynechejte, praktikujte meditaci každý den.

2. Profesní kouč nebo psycholog poradí, jak na to

Pokud již máte někoho po ruce, zadejte mu toto zadání a pracujte s ním. Odbourání stresu je možné za vašeho uvědomění si, že pro práci děláte více, než je zdravé. Půjde to.

3. Je pracoviště fér?

Dostáváte za svou práci finanční odměnu, se kterou můžete žít spokojeně a na úrovni? Nebo z vás strhávají duši a nic z toho nemáte? Uberte na pracovním nadšení, pokud není v harmonii s platem. V práci nejsme pro radost, ale pro peníze.

Snížení stresu vám opět pomůže nastartovat radost ze života. Uvidíte barvy, které jste pro nekonečnou šeď neměli možnost vnímat. Objevíte nové koníčky i úspěchy.